می خوای قهرمان ورزشی شی بیا تو رزمی
می خوای قهرمان ورزشی بیا تو کیوکشین یا همه ی رشته ها

گاهی شاید برای ما شرایط جوی محیط تمرین مهم نباشد ولی گاهی این بی توجهی ممکن است باعث شود که ما مدتها از تمرین دور بمانیم بنابراین برای این که در کنار سلامتی ، به تمرینات مداوم خود ادامه دهیم ، لازم است مواردی را در نظر بگیریم.
هوای محیط تمرین
گاهی شاید برای ما شرایط جوی محیط تمرین مهم نباشد ولی گاهی این بی توجهی ممکن است باعث شود که ما مدتها از تمرین دور بمانیم بنابراین برای این که در کنار سلامتی ، به تمرینات مداوم خود ادامه دهیم ، لازم است مواردی را در نظر بگیریم.
تمرین در گرما :
تمرین در محیطهای گرم بسیار خطرناک است و در صورتی مایل هستید در چنین شرایطی تمرین کنید  



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 2:52 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

ما می‌توانید صدای تخریب ناشی از لگد قدرتی موی‌تای را بشنوید، حتی اگر واقعاً نبینید که استخوان پای لگدزننده به هدف برخورد نماید.
اغلب متخصصان، این ضربه را به‌عنوان قدرتمندترین لگد در هنرهای رزمی رده‌بندی می‌کنند.
نه به خاطر افسانه‌هائی درباره این ‌که چگونه این ضربه درختان را می‌شکند و نیروهای فولادی را خم می‌کند ، بلکه به خاطر تخریبی که هنگام اصابت بر قفسه سینه یک حریف ایجاد می‌نماید.

یودسانکلای فایرتکس یک استاد لگد قدرتی موی‌تای است، یک صاحب عنوان شورای بوکس جهانی در رده میان‌وزن و قهرمان استادیوم لومپینی که مبارزانی از ژاپن، ایران، آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا و تایلند را ناک‌اوت کرده است، او قبول کرد تا اسرار لگد خود را با خوانندگان ما در میان بگذارد.
 پیش از این‌که بررسی روش‌های او را آغاز کنید باید بدانید که او یک مبارز چپ پا است، به این معنی که از پای چپش برای لگد قدرتی استفاده می‌کند. اگر شما یک مبارز راست پا هستید، وقتی روش‌های توضیح داده شده در این‌جا را می‌خوانید، خیلی راحت جای لغات راست و چپ را باهم عوض کنید.

● 9 اصل قدرت  



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 2:46 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 
برای اینکه ضربه پا همراه با سرعت، قدرت و دقت بیشتری انجام شود باید بدن خود را با سرعت بهطور کامل حرکت دهید و این امر نیازمند انعطافپذیری زیاد و حرکات کششی روزانه میباشد.
بسیاری از هنرجویان سبکهای مختلف رزمی دچار این اشتباه میشوند که کشش قسمتهای بالائی و پائینی بدن را جداگانه انجام میدهند و برای بهبود ضربات پای خود اهمیت قائل نمیشوند. در حقیقت برای استفاده از حداکثر قدرت باید ضربه پا را با تمام بدن وارد کنید و این بدان معناست که شما باید از تمامی اجزاء بدن استفاده نمائید و آن را مورد حرکات کششی قرار دهید.
یک نرمش خوب مستلزم حرکات چرخشی و دورانی مفاصل است. بهطور سرعتی و نرم کمر، قوزک پا، شانهها، مچ، کفل و زانوهای خود را بچرخانید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 2:39 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

برای اینکه اول باشیم باید به نکات زیادی توجه کنیم . یکی از بزرگترین تفاوتها میان مردم عادی و کسانی که خیلی موفق هستند این است که گروه دوم اغلب خیلی سریعتر از سایر مردم ، فرصتها و موقعیتها را
شناسایی میکنند این اصل اساسی را به طور یکسان میتوان در معاملات جدید املاک ، خرید و فروش سهام یا زدن اولین ضربه در مبارزه به کار گرفت . اول بودن همیشه مزایای بسیاری دارد . جالب است بدانید که چگونه وقتی در مبارزه فرصتی برای خود بوجود میاورید تا این ضربه را وارد کنید ، تحرک و پویایی مبارزه تغییر می کند

جان ویل میگوید : ای کاش وقتی در نیروی پلیس اندونزی تازه شروع به کار کرده بودم ، این  



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 2:32 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

اگر در استفاده از هنرهاي رزمي مي خواهيد نگرشي حرفه اي داشته باشيد بايد از مراحل سختي عبور كنيد يا به قول معروف از هفت خان رستم رد شويد چون هنرهاي رزمي وقتي در قالب مسابقه هاي ورزشي قرار مي گيرند هر كدام در چارچوبه اي خاص قرارمي گيرند و هر كدام گوشه اي از قدرت رزمي را نشان مي دهند. مثلا در تكواندو سرعت سريع پاها براي ضريه زدن و امتياز گرفتن در جودو گرفتن و پرتاب كردن در كيوكشين استفاده از دست برهنه و پا براي ضربه زدن در كيك بوكس قدرت و سرعت در دردست و پا براي ضربه زدن با دستكش بوكس و ...

مطالبي كه براي رسيدن به برتري در هنرهاي رزمي به شما دوستداران هنرهاي رزمي گفته مي شود مطالبي هستند كلي كه هر كدام داراي جزئيات فراوان و روشهاي گوناگون براي رسيدن به آن هست كه نسبت به فرهنگ و نگرش هاي اجتماعي و زمان فرق مي كند.

جسم:

1-تكنيك:

شامل : يادگيري فنون سخت و محكم  



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:19 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

تکواندو ورزشی است رزمی که قدمت آن به 1400 سال پیش می رسد. نقطه ی پیدایش و تکامل این ورزش در کشور کره بوده و به تدریج در بین سایر ملل توسعه و گسترش یافته است. ویژگی این ورزش (صرفنظر از جنبه های مسابقاتی، روانی و ...) در بکارگیری کلیه عضلات و مفاصل بدن، از لحظه شروع نرمش تا اجرای دشوار ترین تکنیک های زمینی و پرشی است.
بعد دیگر این ورزش در مسابقات جلوه گر می شود. در میدانی که هر فرد با شخصیتی خاص مبارزه می کند و عملکرد هر کسی در میدان مبارزه نمایانگر شخصیت ذاتی خویش است. بنابر این تکواندو کارانی که در مسابقات تکواندو موفق خواهند شد که اصول اولیه تکنیک ها (قدرت، سرعت، تعادل، ریتم و زمان صحیح اجرای تکنیک ها) را به درستی فرا گرفته باشند.
برای این گروه، یعنی کسانیکه تکنیک های تکواندو را به درستی آموخته اند و به مرحله حساس  



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:16 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

1-تمرکز فکر
شما وقتي وارد رينگ مبارزه شديد بايد تمام فکرتان را جمع کرده و فقط به مبارزه و حريف فکر کنيد.
در ضمن وقتي وارد دينگ مي شويد بايد اراده قوي داشته باشيد و هميشه به خود تلقين کنيد که من حريف را شکست خواهم داد.
شما طوري در مبارزه عمل کنيد که حريف از هيبت شما بترسد و دست و پايش را گم کند.دقت کنيد منظور اين نيست که حريف را کوچک بشماريد خير.
ر
 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:13 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

   از ضربه خوردن مي ترسيد؟ اگر جواب شما منفي است، احتمالاً يا غلو مي كنيد يا معني شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته ايد. همه ما از ضربه خوردن و آسيب ديدن مي ترسيم. در واقع اين عكس العمل طبيعي بدن ما است. البته منظور از ترس آن جنبه منفي كه معمولاً در ذهن داريم، نيست. شايد بتوان با كمي واقع بيني ترس را با فدرت عكس العمل مترادف دانست. يعني بدن ما به محض برخورد با يك عامل ناشناخته يا تهديد آمييز بلافاصله مقداري انرژي آزاد مي كند. حال اگر ما براي مقابله با آن عامل خاص تعريفي داشته باشيم انرژي آزاد شده صرف انجام عمل مذكور مي گردد (عكس العمل بدن- حالت مثبت).



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:9 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:4 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

 

- آماده بودن صد در صد بدن:

شما زمانی می‏توانید به مبارزه بپردازید كه بدنی آماده داشته باشید وبدن‏شما آماده نخواهد شد مگر اینكه تمرینات سخت ومداومی داشته باشیدواین تمرینات سخت ومداوم علاقه وپشتكار می‏خواهد. همیشه ودر همه‏حال باید با سستی وتنبلی فرسنگها فاصله داشته باشید.

2- تمركز فكر:

شما وقتی وارد رینگ مبارزه می‏شوید باید تمام فكرتان را جمع كرده وفقط به مبارزه وحریف فكر كنید، در ضمن وقتی وارد رینگ شدید باید اراده قوی‏داشته باشید وهمیشه به خودتان تلقین كنید كه (من حریف را شكست‏خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل كنید كه حریف از هیبت شما بترسدودست وپایش را گم كند ، البته منظور بنده این نیست كه حریف را كوچك‏بشمارید بلكه منظور بنده اینست كه قویتر از او



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 2:59 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

ین پزشکان می‌گویند حمام آب سرد بعد از ورزش به رفع کوفتگی و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که این روش چه عوارض جانبی احتمالی می‌تواند برای بدن داشته باشد.

 

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان دانشگاه «اولستر» با بررسی و تحلیل روی ۱۷ مطالعه با ۳۶۶ شرکت کننده به نتایج فوق دست یافته‌اند.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 2:56 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

اسامی و اصطلاحات

 

EIEH

سلام، تشکر، عذرخواهی

MASTER

استاد

INSTERACTOR

آموزگار، مدرس

COACH

مربی

READY

آماده

STANCE

حالت ایستاده

KICK

لگد

BOW

احترام گذاشتن

GO

دستور شروع، حرکت کردن، رفتن

SIT DOWN

نشستن

STAND UP

برخواستن

TURN BACK

برگشتن

SILENCE / BE QUIT

ساکت، آرام باش

BREAKING

شکستن اجسام سخت

YEL

فریاد با تخلیه نفس

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 2:54 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 2:42 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

 

كانچو آكي يوشي (شوكي) كاراته كيوكوشين را در 13 سالگي شروع كرد. در 1976 او به كي تا ناگارا ملحق شد. كمربند سياه دوجو را در كمتر از يكسال دريافت كرد. در 1980 زمانيكه 17 ساله بود آموزش قهرماني كاراته را رواج داد و خيلي زود رئيس يك مدرسه بين المللي  كيوكوشين در توكيو شد (Honbu Dojo) . در 1981 و 1982 او سه محل



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:37 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

اولين چيزي كه در مورد مبارزه و رقابت بايد مورد توجه قرار داد،تسلط نسبي بر تكنيك ها ودارا بودن آمادگي جسماني است. ارزيابي حريف،عجله نكردن براي ضربه واعتماد به نفس  از نكات بسيار مهم مي باشد. عدم تفكر در مبارزه موجب آسيب ديدگي شما خواهد شد.  در اينجا به برخي از مواردي كه بايستي در مبارزه مورد توجه قرار گيرند ،اشاره مي شود.

شما زماني آماده مبارزه هستيد كه:



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 21:28 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:49 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

احترام به والدين

برای اين که حس احترام به قوانين و سنن در کودک بوجود آيد و او بتواند با موفقيت وآرامش در کنار همنوعان خود در جامعه زندگی کند ، بايد ازهمان کودکی به او آموخت که به والدین خويش احترام بگذارد و او را از ميزان و چگونگی عشق وعلاقه والدينش نسبت به خود آگاه ساخت . جوانانی که امروزه اين طرز فکر و نظريه را منسوخ می دانند و عشق ، احترام و قدر دانی از پدر و مادر را تاييد نمی کنند معمولا در اجتماع به مقام های مهمی نمی رسند . با توجه به اين که محبت فرزندی از اصول اخلاقی انسانی به شمار می رود ، لذا کيوکوشين کای كان از پذيرفتن هنر جويانی که اين اصل را رعايت نکنند معذور است . به اين ترتيب به آنها می آموزيم که هرگز نبايد کاری انجام دهند که مورد تاييد والدينشان نباشد . افرادی که بخواهند در کاراته پیشرفت کنند بايد از تاييد و حمايت والدين خود برخوردار باشند



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:45 :: نويسنده : معین رضا طارقیان
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

باشیم:1-کار اول باید   ریاضت زیادبکشیم 2-هدف دقیق داشته باشیم که

من یک مبارزه گر بزرگی میشم  



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 3:7 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

مبارزه:11-در موقع مبارزه به یک جا زول  نزنید قشنگ همه را در نظر بگیرید12-تمرین های سرعتی

زیاد انجام دهید  



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 3:5 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

 

ما جسم و دل خود را پرورش می دهیم تا روحی استوار و نامتزلزل داشته باشـیم



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 2:57 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان می خوای قهرمان ورزشی بیا تو و آدرس moeinreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







Alternative content


دریافت کد صلوات شمار